erti kebahagiaan buat seorang ibu..('',) 22/07/09
"...Hadirnya tanpa ku sedari..... Menggamit kasih ..."
..lirik lagu dari h/p ku..menghentikan lamunan ku..
ku lihat...ooo ummi call rupanya... rindu nya pada seorang ibu...

ditengah2 perbualan...
" Da.. ummi dah masuk duit tu...
jangan lupa belikan baju untuk konvo nanti ye..'kata ummi....
"alaaaa...kena beli ke ummi...xyah la ummi'' jawabku

"beli laa..umi xsempat nak belikan baju..nanti ummi mai laa konvo nanti"
.." m...mm.. kalu xyah beli cam ner umi, alaa..pakai baju yang dah ade..
baju pun masih ok lagi..." jawabku...
" no..no..no.... (haaa, mak aku dah nak mula skeping tu=)
dengar umi kata, beli baju baru ye, tudung jugak...
xcukup duit gtau ummi abah..ok..." hm..tnpa bnyak bicara..
" baik bu....hehe..terima kasih ummi.. "

usai perbualan, h/p dimatikan... hm...jiwa memberontak kejap...
ya allah.. malasnye nak kuar..nak beli baju lagi..hu2.. aku xsuka shopping..
nak2 plak, baju kasut ...tudung..sbb semuanya xder yg berkenan dihati=) walaupun seharian ku shopping...yang ku bawa balik adalah perutku yang koonyang hehe(00,) alhamdulillah aku lebih suka jalan2 makan2...
window-shopping... & akan membeli bila perlu sahaja..
tapi bab makan ni hehe (tengok badan lee=)

itu lah kasih sayang seorang ibu...
xpernah mengenal erti penat lelah menjagaku...
aku yang bergantung hidup dengan bantuan PAMA sepanjang pengajianku,
xpernah kebuluran... segan meminta duit dari ummi & abah..
teringat dulu, ketika baki duit ditangan tggal 3 ringgit,..umi talifon & bertanyakan soal duit..aku bagitau ada 3 ringgit lagi...haaa, jwabnya sebakul laa kata-kata hikmah yang diperoleh ari tu hehee,
seronok juga dengar ibuku membebel ('',)

...miss u..ummi & abah..

kini aku makin mengerti... perasaan kasih & kebimbangan seorang ibu...
yang ingin melihat kebahagiaan anaknya mengatasi dirinya...
moga aku juga menjadi seperti ibuku... ('',)..amin

0 Responses