ke pesta buku antarabangsa PWTC (24/4/09)


~my first choice~

24/4/09-sempat berkunjung ke pesta buku antarabangsa.. bersama kawan2...
waaah...ramainyee orang!!..paling suka melihat gelagat adik2
rombongan dari sekolah2..semangat beli buku bnyak2,

teringat zaman sekolah rendah dulu..aku juga seperti mereka..
berjalan dalam satu barisan, hehe..slmt stdy adik2..


~haha...sampai bersila, memilih resepi~

hmm..aku jeles sebenarnye dgn orang yang suka baca buku ni...hehe..
aku tak der laa ska sngt baca buku yang tebal2.. cukup skdr yang informatif dan ilustrasi yang menarik.. haaa...ms kat sane..
first tempat yang aku tuju adalah corner alaf 21 ni..

..bukan nak cari novel.. aku tak minat novel, kalau bace boleh jadi pening.. nak2 plak yang nama hero dia panjang2, cerita terbelit2..susah nk phm..
terus aku tutup! hehe..

hanya satu novel yang berjaya menambat hatiku dalam hidupi ini....
Ombak Rindu!! hampir 5x aku bc xsilap, tapi tak boring hehe


~antara koleksi yang berjaya mencuit hatiku..~

alhamdulillah..hehe..ada jodoh rupanye kita yee=)
hm, jumpa gak ngan buku2 yang ku cari.. mase ni ada sale,
5buah=RM27, kalu tak,.rm7 sebijik huhu..alhamdulillah('',)
aku punyai impian yang tersendiri..tinggi impian ku! (maluu laa nak cite hehe ;)
aku nak jadi seorang anak, isteri & ibu yang pandaii masak..haha.. lawakkan,
(walaupun aku masih bujangg hingga kini hihi) of course laaa..
nak jadi yang solehah..tapi bab masak ni, jangan diabaikan..
bukan ape, kesian jugak tengok orang yang dah kahwin ni, mkn kat kedai je..
aku tau..tiap suami ingin merasai air tangan isterinya... w/pun tak gtau.. w/pun ada suami yang sanggup makan kat luar sbb sayang kat isterinye..
huhu, xkisah laa.. mane2 aje...(@@,)



~sedaap wooo...('',)~

hmm..paling aku suka makanan laut n barat ni..('',)
dalam ni, bnyak mknan yang best2 hehe

aku suka lala masak ala thai..fuhh!! meleleh teringat balik, yang jual kat fac sains UM..tapi skrg tengah renovate huhu..lame dah xmkn.. resepi lain; lala tumis pedas, kupang bersos keju, ketam..n so on..rugi korang x beli..hehe dalam masakan barat, da spageti n pasta.. baru ku tau mudah je sbnrnye
nak wat..('',) chicken chop pn ada..hm bestnye hehe..




~siang malam termimpi2..~

masakan ikan laut pun leh dipelbagaikan tapi cam dah biase2 wat..
nasi pun same, cuma nasi ambeng; yang ni xpnh rase lagii..
Resepi buah-buahan da sal acar buah, puding, kek..
bestnye..kalu aku leh wat hehe.. takpela..
cuti balik kampung ni akan bermula laa praktikal kat dapur ni hehe..

~pas tu kami balik, tersenyum lebar, hati berbunga riang..('',)
terima kasih ya allah atas kesempatan yang diberikan~

1 Response
  1. memang suka masakan rupanya kakak ni...